motortriphans.reismee.nl

MAURETANIE

3 Westelijke Sahara en Mauretanie

Na een weekje zon zand en wind met af en toe een boom is het tijd voor wat verkoeling.

We zitten nu in Auberge Sahara omdat we geld nodig hadden, een visum voor Mali moeten regelen en een dagje rust echt nodig was.

Omdat het vandaag een nationale feestdag is Maureatnie komt er dus een dagje bij want de ambassades zijn ook gesloten.

Jullie hebben vast geen idee hoe een dagje nu zoal verstrijkt.

Opstaan, tent en bagage inpakken, motor checken, na een uurtje vertrekken en rijden tot ergens een ontbijt/koffiemogelijkheid zich aandient. Gister diende die zich dus niet aan. Dan wordt het dus doorrijden tot de eerste politiecontrole zich aandient. Vriendelijke mensen, en we hadden al kopie paspoort en kentekenbewijs in 20 voud bij ons dus dat scheelt wat tijd. Doorrijden tot…..de volgende politiepost, zelfde ritueel. Lunch schiet er dus ook bij in, want er is gewoon niks. Dus maar doorrijden tot de volgende politiepost of tankstation, af en toe een fotostop en na de grenspassage met Mauretanie van ruim 5 uur zitten we nu in Nouakachott. Een langere stop was echt nodig want mijn hoofd volde aan als een overrijpe tomaat, op exploderen. Te weinig eten, drinken, of afkick van de alcohol, want ook Mauretanie is een islamitische republiek, dus geen biertje om de dorst te lessen. Water, water en nog eens water. Zonet werd een stukje van ons avondeten gebracht. Een geitenbokje wat enkele locals voor ons gaan omtoveren tot iets van cous/cous, weer een wat anders dan Tanjin. Onze groep is uitgebreid met Tiago, een Braziliaan die begonnen is in Zuid/Amerika, via midden en Noord/Amerika naar Europa is gegaan, en straks via Kaapstad naar Australie doorgaat. Daarna is Japan zijn eindbestemming. Stelt ons tripje niks bij voor. Hij blijft bij ons tot na nieuwjaar en dan gaat ieder weer zelf verder. Ik zag dat ik nog weer een hoop foto;s kan bijplaatsen, dank je wel, ik hoop dat ik jullie kan voorzien van wat interessante plaatjes.

We liggen keurig op schema, want een schema hebben we niet, dus zijn we altijd op tijd. Geweldig toch?

Koen en Jose

Nou Hans en Raoul, hopelijk krijgen jullie de komende dagen wat meer te eten en ook drinken natuurlijk, pas op voor uitdroging.
Veel succes en goede reis!

Jeanette

Hé mannen pas op hoor, laat jullie niet omturnen door de nieuwe reisgenoot. Dan hebben jullie nog een jaartje extra nodig om Australië en Japan met de motor te bezoeken ;-).