motortriphans.reismee.nl

eindelijk gelukt

Wow! Hij is binnen, het visum voor DRC. Ook voor de andere mannen. Einde van de middag mochten ze opgehaald worden.

Omdat wachten altijd lang duurt besloten Sef en ik om toch nog maar terug te gaan naar Quidah, het voodoo dorp met de heilige pythons en meer van dat spul. Nou, we zijn in de tempel geweest. Foto"s maken mocht niet en de pythons lagen rustig van hun comfortabele leven te genieten. Eens in de maand worden ze losgelaten en kunnen dan in het dorp hun maaltijd gaan halen, een muis of rat, kikker of hagedis, en als ze een tijdje in het dorp hebben rondgestruind brengen de bewoners hen zelf weer terug naar de tempel. Gelukkig wordt deze heilge soort niet langer dan 1.50 meter. Daarna nog een portugees fort bezocht wat o.a. diende om slaven door te transporteren. Toch indrukwekkend. Vervolgens een museum met een ode aan de Afrikaanse vrouw. Zonder die Afrikaanse vrouw zou heel het continent nauwelijks kunnen bestaan. Daarna nog een voodoomuseum bezocht. Onze wachttijd toch cultureel goed besteed.

Morgenochtend dan toch echt met de complete club verdertrekken naar Nigeria. We houden jullie op de hoogte en dank voor alle goede wensen.