motortriphans.reismee.nl

motorrijden

2 Motorrijden

Wat zijn nu eigenlijk de leuke dingen van motorrijden?

Vrijheid, intensere beleving van de natuur, snelheid enzovoort. Nou, die vrijheid ervaar je anders als je ingepakt zit in thermoshirt, gewoon shirt, motorjas, bodywarmer en daaroverheen een regenjack. Intensere natuurbeleving klopt wel. De kou, de regen en je zeiknatte kleren laten je het 200% ervaren; alleen had ik me er, zeker in Spanje of Marokko, iets anders bij voorgesteld. Snelheid laat je bij waterrijke wegen ook wel uit je hoofd. Maar, we zitten inmiddels in Marokko, zijn redelijk gezond, zijn al afgezet en hebben nu een dagje rust. Alle kleding laten drogen wil niet echt lukken want de regen komt nog steeds met bakken uit de lucht. Mensen zijn ontzettend vriendelijk, je ruikt de kruiden overal en inmiddels ken ik ook alweer een paar woordjes Frans. Een van ons zessen, Roel, spreekt Frans, Spaans en nog wat, en dat is toch wel heel handig. Gelukkig hebben ze hier ook lekkere koffie dus we houden de moed erin. Wijn of bier zal niet makkelijk lukken dus de ontwenning is begonnen. Ook een gelukje is dat de tablet nog werkt, de telefoon van Raoul heeft inmiddels de geest gegeven door alle nattigheid. Hier in Tanger hebben ze natuurlijk ook internet. We gaan ervan uit dat vanaf morgen misschien geen internet, maar dan toch wel de zon een keertje zichtbaar gaat worden.

Koen en Jose

Hallo Hans,
Door drukte nu pas een reactie. Veel nattigheid afgelopen tijd begrijpen we. Hopelijk gaat het vanaf nu beter. Geniet van alle nieuwe ervaringen, groeten aan Raoul en goede reis voor jullie hele groep.